POLFARMER to polski producent krzyżaków do wałów napędowych, z siedzibą w dzielnicy Ursus miasta Warszawy.
W swojej ofercie posiada krzyżaki, podpory i widłaki.
Opis produktu
Opis produktu
Krzyżak wału napędowego 24x62 mm, wymiar 23,84 x 62,50 mm, przegub krzyżakowy do wału Kardana; gwarantuje płynny transfer mocy w układach napędowych;
Wprowadzenie oraz skutki zaniechania: Krzyżak jest kluczowym elementem wału Kardana — łączy wał wejściowy z wyjściowym, przenosząc moment obrotowy. Zużyty lub uszkodzony krzyżak prowadzi do drgań, hałasów, luzów i szybkiego zużycia wału — w efekcie może dojść do zerwania wału lub uszkodzenia skrzyni biegów / przekładni. Wymiana krzyżaka na czas przekłada się na płynność pracy napędu i bezpieczeństwo maszyny.
Opis produktu: – krzyżak wału Napędowego wykonany ze stali stopowej, hartowanej – wymiary nominalne: 24x62 mm, rzeczywisty wymiar przegubu: 23,84 mm szerokość główki x 62,50 mm rozstaw czopów osiowych – typ: PFK 24x62A – zastosowanie: wały napędowe, wały Kardana, przekładnie główne, mosty napędowe w maszynach rolniczych
Specyfikacja techniczna: – średnica czopa: 24 mm – rozstaw czopów: 62 mm – rzeczywiste wymiary: 23,84 mm x 62,50 mm – materiał: stal stopowa hartowana – przegub krzyżakowy z łożyskami igiełkowymi (jeśli dotyczy) / czopy do osadzenia w kapach łożyskowych – przeznaczenie: wały napędowe i przekładnie mechaniczne
Numery katalogowe (zamienniki): PFK 24x62A
Zastosowanie, pasuje do: – uniwersalne zastosowanie w wałach napędowych i wałach Kardana maszyn i ciągników rolniczych — przy zachowaniu zgodnych wymiarów czopów i łożysk
Zalety produktu (charakterystyka): – stal hartowana zapewnia trwałość i odporność na obciążenia skrętne – precyzyjne wymiary umożliwiają wymianę bez przeróbek – przegub krzyżakowy nadaje się do napędów w trudnych warunkach roboczych – kompatybilny z popularnymi wałami napędowymi 24x62 mm — łatwa dostępność elementów wymiennych
Porada serwisowa: – przy montażu sprawdzić stan kap łożyskowych / łożysk igiełkowych, smarowanie (jeśli wymagane) – przed montażem oczyścić dokładnie przegub i wał z resztek starego smaru oraz zanieczyszczeń – po montażu sprawdzić osadzenie krzyżaka, wyważenie wału i szczelność osadzenia łożysk – przy wymianie wału napędowego zawsze wymieniać przegub wraz z łożyskami i osłonami
Objawy uszkodzenia lub zużycia: – drgania, stukania lub hałas w trakcie obrotów wału – luz na czopach lub w przegubie – nierównomierne obroty, szarpnięcia przy zmianie obciążenia – nadmierne zużycie łożysk, wycieki smaru, uszkodzenia kap łożyskowych
Skutki zaniedbania wymiany: – zerwanie wału napędowego lub uszkodzenie przekładni / skrzyni biegów – silne wibracje i uszkodzenia tylnego podwozia lub ramy maszyny – zwiększone ryzyko wypadku przy pracy – kosztowna naprawa + przestój maszyny