ROLMUS to marka polskiego producenta podzespołów i części do maszyn rolniczych.
Firma ROLMUS Mieczysław Szymkowiak rozpoczęła swoją działalność w 1989 roku a zlokalizowana jest w miejscowości Września w województwie wielkopolskim (44 km od Poznania).
W ofercie producenta znajduje się ponad 2000 podzespołów i części do maszyn rolniczych:
- kombajnów zbożowych,
- kombajnów ziemniaczanych i buraczanych,
- rozrzutników obornika,
- kosiarek rotacyjnych,
- ciągników rolniczych
- oraz wielu innych maszyn rolniczych zarówno polskich jak i produkcji zachodniej.
W raz z celem przedsiębiorstwa, jakim jest produkcja wyrobów o najwyższej jakości, w firmie zatrudniani są wykwalifikowani pracownicy oraz kładziony jest duży nacisk na szkolenia pracowników.
Jakość produkowanych części do maszyn jest sprawdzana na każdym etapie produkcji a od 2008 roku firma posiada certyfikat jakości ISO, dzięki czemu dostarczane części są wysokiej jakości.
Opis produktu
Opis produktu
Końcówka tłumika stalowa z kołnierzem 2-otworowym do montażu rury wydechowej na kolektorze, odpowiedzialna za stabilne mocowanie układu wydechowego; pasuje do Ursus C-330
OPIS PRODUKTU Końcówka tłumika stanowi element łączący kolektor wydechowy z rurą tłumika, zapewniając szczelne i stabilne zamocowanie układu wydechowego. Wykonana ze stali i osadzona na żeliwnym korpusie, gwarantuje wysoką odporność na temperaturę, drgania oraz warunki pracy silnika. Konstrukcja 2-otworowa umożliwia pewny i szybki montaż w C-330.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA Typ: końcówka tłumika (kołnierz + tuleja) Materiał korpusu: żeliwo Tuleja: stalowa, obrobiona mechanicznie Mocowanie: kołnierz 2-otworowy Funkcja: połączenie kolektora wydechowego z tłumikiem Zastosowanie: układ wydechowy silnika S-312/S-312.5
NUMERY KATALOGOWE: 50104490
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312.5, 2 cylindry
ZALETY PRODUKTU – odporna na wysoką temperaturę i drgania eksploatacyjne – precyzyjna tuleja zapewnia szczelność połączenia – żeliwny kołnierz gwarantuje stabilne osadzenie tłumika – zgodność montażowa z fabrycznym układem wydechowym C-330 – trwała konstrukcja odporna na korozję i uszkodzenia
PORADA SERWISOWA Przed montażem należy oczyścić powierzchnie kołnierza oraz sprawdzić stan uszczelki tłumika. Śruby mocujące powinny być dokręcane równomiernie, aby uniknąć naprężeń i nieszczelności. Warto okresowo kontrolować dokręcenie połączenia z uwagi na drgania silnika.
OBJAWY USZKODZENIA LUB ZUŻYCIA – przedmuchy spalin przy wyjściu z kolektora – luźne mocowanie tłumika lub drgania podczas pracy – widoczne pęknięcia kołnierza lub tulei – czarne ślady sadzy wokół połączenia – nadmierny hałas układu wydechowego
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY – nieszczelność układu wydechowego i spadek kultury pracy silnika – ryzyko urwania tłumika podczas pracy w polu – przedmuchy mogą prowadzić do uszkodzeń kolektora – zwiększone drgania przenoszone na układ wydechowy