Komplet pierścieni tłokowych silnika, nominał, fi-102 mm, 5-szt. na komplet, do C-330 42035000, K1-1312-0 Prima

  • Opakowanie zbiorcze: 1 szt.
  • Waga: 0.169kg
  • VAT: 23%
  • Nr Farmeo: CA00-072
  • Nr handlowy: 42035000, K1-1312-0, 50107050, 50107040, 50009260
  • Kod EAN: 5906872014273
  • Drukuj
51,00 zł 41,46 zł netto
Do koszyka
O producencie

O producencie

Marka PRIMA jest znana na polskim rynku jako producent pierścieni tłokowych. Firma powstała w 1945 roku w Łodzi, a od 1951 roku, jako przedsiębiorstwo państwowe o nazwie Zakłady Sprzętu Terenowego Łódź - Radogoszcz, produkuje pierścienie.

PRIMA na przestrzeni lat produkowała pierścienie do ciągników ZETOR i URSUS, silników LEYLAND oraz samochodów FIAT.

Fabryka PRIMA jest głównym producentem pierścieni tłokowych w Polsce i jednym z wiodących producentów w Europie Środkowej.
Opis produktu

Opis produktu

Komplet pierścieni tłokowych silnika S-312C, nominalnych Q-102 mm, zestaw 5-szt. na tłok do układu tłokowo-korbowego zapewniający kompresję i uszczelnienie komory spalania; pasuje do ciągników Ursus C-330
Opis produktu
Komplet pierścieni tłokowych nominalnych Q-102 mm przeznaczony do silnika S-312C w ciągnikach Ursus C-330. Zestaw zapewnia właściwe uszczelnienie komory spalania, utrzymanie kompresji oraz prawidłowy film olejowy na gładzi cylindra. Wykonane z odpornego stopu żeliwa o wysokiej trwałości.

Specyfikacja techniczna
Średnica nominalna: Q-102 mm
Ilość pierścieni w komplecie: 5 szt. na 1 tłok
Typ: zestaw kompresyjne + olejowy
Materiał: żeliwo stopowe hartowane
Zastosowanie: układ tłokowo-korbowy silnika S-312C

Numery katalogowe :
42035000, K1-1312-0

Zastosowanie, pasuje do
ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry

Zalety produktu (charakterystyka)
• wysoka odporność na zużycie i temperaturę
• stabilne utrzymanie kompresji w całym zakresie obciążeń
• precyzyjne dopasowanie do nominalnego cylindra Q-102 mm
• poprawa kultury pracy i szczelności układu tłokowego
• zwiększona trwałość dzięki hartowanemu żeliwu

Porada serwisowa
Podczas montażu upewnić się, że zamki pierścieni są prawidłowo rozłożone co 120° oraz że rowki tłoka są oczyszczone z nagaru. Zaleca się sprawdzić luz w zamku oraz luz w rowku tłoka i stosować tylko odpowiedni olej montażowy podczas składania silnika.

Objawy uszkodzenia lub zużycia
• spadek mocy i trudności z rozruchem
• nadmierne dymienie z wydechu (czarne lub niebieskie)
• zwiększone zużycie oleju
• przedmuchy do skrzyni korbowej i wycieki z odmy
• nierówna praca silnika i utrata kompresji

Skutki zaniedbania wymiany
• dalsze zużycie cylindra i tłoka
• ryzyko zatarcia silnika i kosztownych napraw
• znaczny wzrost spalania oleju
• utrata mocy i niestabilna praca jednostki
• uszkodzenia układu korbowo-tłokowego w wyniku przegrzewania

Dane techniczne

Dane techniczne

Producent: Prima
Zamienniki
POLECANE