MAR-MOT to polski producent pierścieni tłokowych mających zastosowanie w silnikach Diesla, z zapłonem iskrowym, urządzeniach hydraulicznych i sprężarkach.
Wiedzę i doświadczenie na temat pierścieni tłokowych firma MAR-MOT zdobywa już od trzech pokoleń, gdyż swoją działalność gospodarczą rozpoczęła w 1966 roku, we Wrześni, w województwie wielkopolskim (43 km od Poznania).
Firma, powstała jako zakład rzemieślniczy, w początkowych latach funkcjonowania wykonywała usługi w zakresie ślusarstwa ogólnego i napraw maszyn rolniczych.
Datą przełomową w swojej wieloletniej historii działalności jest rok 1982, w którym to firma podjęła decyzję o produkcji pierścieni tłokowych na potrzeby rynku motoryzacyjnego, decyzję która wytyczyła kierunek działalności firmy.
Opis produktu
Opis produktu
Komplet pierścieni tłokowych silnika w nominalnym wymiarze fi-102 mm przeznaczony do ciągników Ursus C-330. Zestaw odpowiada za uszczelnienie komory spalania, kontrolę oleju oraz stabilną pracę tłoka w cylindrze. Pierścienie produkcji MAR-MOT Września wykonane są z wysokowytrzymałych stopów, gwarantujących długą żywotność i odporność na ścieranie.
Specyfikacja techniczna - Średnica cylindra: fi-102 mm (nominał) - Liczba pierścieni w komplecie: 5 szt. na 1 tłok - Zestaw: 2x pierścienie kompresyjne, 2x zgarniające, 1x olejowy - Montaż: standardowy układ pierścieni na tłok silnika S-312C - Przeznaczenie: układ tłok-cylinder, uszczelnienie i zgarnianie oleju - Producent: MAR-MOT Września
Numery katalogowe :: 42035000, 10019.0005
Zastosowanie, pasuje do - Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) - wysoka odporność na zużycie dzięki hartowanym stopom pierścieni - precyzyjne dopasowanie nominalne fi-102 mm - stabilna kompresja i równomierna praca silnika - ograniczenie zużycia oleju dzięki skutecznemu zgarnianiu - pełna zgodność wymiarowa z oryginałem
Porada serwisowa Przed montażem sprawdź luz zamka pierścienia w cylindrze oraz luz boczny na rowkach tłoka. Pierścienie ustawiaj zamkami w odstępach 120° względem siebie. Po montażu zaleca się ponowną regulację dawki paliwa i szczelności układu dolotowego, aby uniknąć dymienia podczas docierania.
Objawy uszkodzenia lub zużycia - spadek kompresji i problemy z rozruchem - nadmierne zużycie oleju silnikowego - dymienie na niebiesko lub szaro - metaliczne stuki z obszaru cylindra - widoczne rysy lub zatarcia na powierzchni pierścieni
Skutki zaniedbania wymiany - utrata mocy i zwiększone zużycie paliwa - możliwość zatarcia tłoka lub uszkodzenia cylindra - przedmuchy do skrzyni korbowej i wzrost ciśnienia oleju - poważne ryzyko awarii silnika wymagającej szlifu i wymiany tłoków