Marka PRIMA jest znana na polskim rynku jako producent pierścieni tłokowych. Firma powstała w 1945 roku w Łodzi, a od 1951 roku, jako przedsiębiorstwo państwowe o nazwie Zakłady Sprzętu Terenowego Łódź - Radogoszcz, produkuje pierścienie.
PRIMA na przestrzeni lat produkowała pierścienie do ciągników ZETOR i URSUS, silników LEYLAND oraz samochodów FIAT.
Fabryka PRIMA jest głównym producentem pierścieni tłokowych w Polsce i jednym z wiodących producentów w Europie Środkowej.
Opis produktu
Opis produktu
Komplet pierścieni tłokowych o średnicy Q-102,5 mm w pierwszym szlifie przeznaczony do montażu na tłoku silnika wysokoprężnego. Zestaw odpowiada za zapewnienie kompresji, uszczelnienie komory spalania oraz prawidłową kontrolę filmu olejowego. Pierścienie wykonano ze stali stopowej o wysokiej odporności cieplnej i ściernej.
Specyfikacja techniczna Średnica pierścieni: Q-102,5 mm Szlif: 1-szlif Ilość pierścieni: 5 szt. Typ: kompresyjne i olejowe Materiał: stal stopowa hartowana Montaż: tłok silnika wysokoprężnego Funkcja: kompresja, uszczelnienie, regulacja oleju
Numery katalogowe 42035001, K11312080
Zastosowanie, pasuje do – występuje w silniku Ursus C-330
Zalety produktu – wysoka odporność na temperaturę i ścieranie – precyzyjne utrzymanie kompresji – stabilna regulacja oleju – długi okres eksploatacji – zgodność wymiarowa z tłokiem w 1-szlifie Q-102,5 mm
Porada serwisowa Przed montażem sprawdź luz w zamku pierścienia w cylindrze oraz luz w rowkach tłoka. Pierścienie ustaw z przerwami zamków przesuniętymi co około 120°. Po montażu zaleca się spokojne dotarcie silnika w pierwszych godzinach pracy.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – spadek kompresji i trudny rozruch – dymienie przy pracy silnika – zwiększone zużycie oleju – nadmierne przedmuchy do skrzyni korbowej – nierówna praca i spadek mocy
Skutki zaniedbania wymiany – poważne zużycie tulei i tłoka – wzrost zużycia paliwa i oleju – ryzyko zatarcia silnika – konieczność generalnego remontu jednostki napędowej