Firma produkcyjna Bimet jest dziś częścią globalnego koncernu, zatrudnia 800 osób i produkuje dla największych marek na świecie. A wszystko zaczęło się w 1945 roku kiedy to powstała Wytwórnia Łożysk Ślizgowych. Na początku lat 90-tych XX wieku większość akcji przedsiębiorstwa od Skarbu Państwa odkupiła spółka pracownicza Inwest Bimet i banki komercyjne. W 1998 przedsiębiorstwo zostało sprzedane firmie Federal-Mogul Corporation, amerykańskiej korporacji z siedzibą w Southfield. Obecnie pod nazwą Federal-Mogul Bimet w Gdańsku (województwo pomorskie) produkuje proszki brązów bezołowiowych oraz taśmy bimetalowe, a z nich łożyska ślizgowe: panewki oraz tuleje. Prawie 100 proc. produkcji OEM firma eksportuje, głównie do krajów europejskich.
Opis produktu
Opis produktu
Komplet panewek głównych N050 pod drugi szlif bimetalicznych do wału korbowego silnika zapewniających stabilne łożyskowanie i równomierne smarowanie w bloku silnika ciągnika Ursus C-330/C-330M; wersja BIMET Opis produktu Komplet panewek głównych N050 (2-szlif) przeznaczony jest do wałów korbowych po drugim szlifie czopów głównych w silniku S-312C stosowanym w ciągnikach Ursus C-330. Panewki odpowiadają za prowadzenie wału, redukcję tarcia oraz utrzymanie stabilnego filmu olejowego. Konstrukcja bimetaliczna zapewnia wysoką odporność na przeciążenia, przegrzewanie oraz długotrwałą pracę w warunkach polowych.
Specyfikacja techniczna Typ: panewki główne N050 (drugi szlif) Wersja: bimetaliczne (Bimet) Zastosowanie: wał korbowy po drugim szlifie czopów głównych Montaż: blok silnika + podpory wału Konstrukcja: powierzchnia ślizgowa o zwiększonej odporności na zatarcie
Numery katalogowe : 42012132, 90060232
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – precyzyjne dopasowanie do wałów po drugim szlifie – wysoka trwałość dzięki konstrukcji bimetalicznej – równomierny rozkład filmu olejowego – stabilna i cicha praca układu korbowego – zgodność wymiarowa z gniazdami w bloku
Porada serwisowa Przed montażem sprawdź wymiary czopów wału korbowego oraz czystość gniazd w bloku. Nasmaruj powierzchnie ślizgowe świeżym olejem silnikowym. Po uruchomieniu silnika skontroluj ciśnienie oleju oraz zwróć uwagę na ewentualne stuki wału.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – metaliczne stuki na wolnych obrotach – obniżone ciśnienie oleju – nadmierny luz wału korbowego – ślady tarcia, przebarwienia lub przytarcia na panewkach
Skutki zaniedbania wymiany – zatarcie wału korbowego – obrócenie panewki i uszkodzenie bloku silnika – konieczność kosztownego remontu generalnego – ryzyko utraty mocy i nagłej awarii podczas pracy ciągnika