Firma produkcyjna Bimet jest dziś częścią globalnego koncernu, zatrudnia 800 osób i produkuje dla największych marek na świecie. A wszystko zaczęło się w 1945 roku kiedy to powstała Wytwórnia Łożysk Ślizgowych. Na początku lat 90-tych XX wieku większość akcji przedsiębiorstwa od Skarbu Państwa odkupiła spółka pracownicza Inwest Bimet i banki komercyjne. W 1998 przedsiębiorstwo zostało sprzedane firmie Federal-Mogul Corporation, amerykańskiej korporacji z siedzibą w Southfield. Obecnie pod nazwą Federal-Mogul Bimet w Gdańsku (województwo pomorskie) produkuje proszki brązów bezołowiowych oraz taśmy bimetalowe, a z nich łożyska ślizgowe: panewki oraz tuleje. Prawie 100 proc. produkcji OEM firma eksportuje, głównie do krajów europejskich.
Opis produktu
Opis produktu
Komplet panewek głównych N025 pod pierwszy szlif bimetalicznych do wału korbowego silnika zapewniających stabilne łożyskowanie i równomierne smarowanie w bloku silnika ciągnika Ursus C-330/C-330M; wersja BIMET Opis produktu Komplet panewek głównych N025 (1-szlif) przeznaczony jest do wałów korbowych po pierwszym szlifie czopów głównych w silniku S-312C stosowanym w Ursusie C-330. Panewki odpowiadają za prawidłowe prowadzenie wału, redukcję tarcia oraz utrzymanie równomiernego filmu olejowego. Konstrukcja bimetaliczna zwiększa odporność na przeciążenia, przegrzewanie i intensywną eksploatację. Specyfikacja techniczna Typ: panewki główne N025 (pierwszy szlif) Wersja: bimetaliczne (Bimet) Zastosowanie: wał korbowy po pierwszym szlifie czopów głównych Montaż: blok silnika + podpory wału Konstrukcja: powierzchnia ślizgowa o wysokiej odporności na zatarcie Numery katalogowe : 42012131, 90060231 Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki U Zalety produktu (charakterystyka) – idealne dopasowanie do wałów po pierwszym szlifie – wysoka odporność bimetalu na przegrzewanie i tarcie – stabilne prowadzenie i cicha praca wału korbowego – precyzyjna zgodność wymiarowa z oryginalnymi gniazdami – długotrwała eksploatacja bez utraty właściwości
Porada serwisowa Przed montażem skontroluj średnicę czopów głównych oraz wyczyść gniazda w bloku. Nasmaruj powierzchnie ślizgowe świeżym olejem silnikowym. Po uruchomieniu sprawdź ciśnienie oleju i zwróć uwagę na ewentualne stuki z układu korbowego.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – stukanie wału korbowego przy niskich obrotach – spadek ciśnienia oleju – opiłki metalu w misce olejowej – widoczne przegrzania, przetarcia lub zatarcia na panewkach
Skutki zaniedbania wymiany – obrócenie panewki i poważne uszkodzenie bloku silnika – zatarcie wału korbowego – konieczność kosztownego remontu kapitalnego – ryzyko nagłej awarii i utraty mocy podczas pracy ciągnika