SKROPOL a właściwie Spółdzielczy Zakład Usług Technicznych SKROPOL w Siennicy to polski producent części do ciągników i maszyn rolniczych zlokalizowany w miejscowości Siennica w województwie mazowieckim (30 km od Warszawy).
Firma SKROPOL funkcjonuje od 1980 roku a produkuje takie części jak pompy wodne oraz koła zębate, wałki uzębione i przekładnie do ciągników, kombajnów i samochodów.
Opis produktu
Opis produktu
Nazwa produktu Koło zębate rozrządu wałka rozrządu silnika, Z-52, stalowe, odpowiedzialne za synchronizację pracy wału korbowego i rozrządu, montowane w przedniej pokrywie silnika; pasuje do Ursus C-330 Opis produktu Koło zębate rozrządu wałka rozrządu odpowiada za precyzyjne przeniesienie napędu z wału korbowego na mechanizm rozrządu, zapewniając właściwe fazowanie zaworów. Element wykonany jest ze stali o podwyższonej wytrzymałości, toczony i frezowany z wysoką dokładnością, co gwarantuje stabilną i cichą pracę silnika.
Specyfikacja techniczna Liczba zębów: Z-52 Materiał: stal konstrukcyjna hartowana Montaż: na wałku rozrządu w przedniej części silnika Typ: koło rozrządu wałka rozrządu Obróbka: frezowane, wyważone Funkcja: synchronizacja rozrządu z wałem korbowym
Numery katalogowe (zamienniki): 50002120
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 3 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka odporność na zużycie i obciążenia dynamiczne – precyzyjna obróbka zapewniająca prawidłową współpracę z pozostałymi kołami rozrządu – stabilna praca bez nadmiernych drgań i hałasu – idealne dopasowanie wymiarowe do oryginalnego układu – długa żywotność nawet przy intensywnej eksploatacji
Porada serwisowa Przed montażem sprawdzić oznaczenia fazowania rozrządu i dopilnować, aby koło było ustawione zgodnie ze znacznikami referencyjnymi na wałach. Zaleca się wymianę koła wraz z łańcuchem lub innymi elementami rozrządu, jeżeli wykazują oznaki zużycia.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – metaliczne stuki w przedniej części silnika – utrata mocy lub nierówna praca silnika – trudności z odpalaniem – nadmierny luz osiowy lub promieniowy koła – widoczne zużycie zębów lub wykruszenia
Skutki zaniedbania wymiany – przestawienie faz rozrządu i ryzyko poważnej awarii silnika – kolizja zaworów z tłokami – spadek mocy, zwiększone spalanie i dymienie – uszkodzenie wałka rozrządu lub łożysk prowadzących – kosztowna naprawa generalna silnika