SKROPOL a właściwie Spółdzielczy Zakład Usług Technicznych SKROPOL w Siennicy to polski producent części do ciągników i maszyn rolniczych zlokalizowany w miejscowości Siennica w województwie mazowieckim (30 km od Warszawy).
Firma SKROPOL funkcjonuje od 1980 roku a produkuje takie części jak pompy wodne oraz koła zębate, wałki uzębione i przekładnie do ciągników, kombajnów i samochodów.
Opis produktu
Opis produktu
Koło zamachowe kompletne z wieńcem rozrusznika stary typ, wzmacniające pracę układu korbowo-tłokowego i stabilizujące obroty silnika, montowane przy sprzęgle w ciągnikach Ursus C-330
Opis produktu Koło zamachowe stary typ do Ursus C-330 to masywny element układu korbowego, odpowiedzialny za stabilizację obrotów silnika oraz przenoszenie napędu na zespół sprzęgła. Wykonane z wysokowytrzymałej stali, posiada zintegrowany wieniec rozrusznika umożliwiający poprawny rozruch jednostki napędowej. Precyzyjnie obrabiane, zapewnia równomierną pracę silnika i wytrzymałość na duże obciążenia.
Specyfikacja techniczna Typ: koło zamachowe kompletny zestaw z wieńcem rozrusznika, stary typ Średnica zewnętrzna: ok. 350 mm Mocowanie: otwory pod tarczę sprzęgła i wał korbowy Konstrukcja: stal wysokogatunkowa, obróbka precyzyjna Wieniec: uzębienie przystosowane do rozrusznika Ursus C-330 Montaż: na wale korbowym, współpracuje z tarczą sprzęgła i rozrusznikiem
Numery katalogowe: 42032035,
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka trwałość i odporność na obciążenia dynamiczne – precyzyjnie wykonane uzębienie wieńca dla szybkiego rozruchu – idealne wyważenie poprawiające kulturę pracy silnika – pełna zgodność wymiarowa z wersją fabryczną – łatwy montaż w miejsce oryginalnego koła
Porada serwisowa Podczas montażu zawsze sprawdzić stan tarczy sprzęgła oraz luz na łożysku oporowym. Zaleca się dokręcanie śrub koła zamachowego kluczem dynamometrycznym wg wartości zalecanych w instrukcji serwisowej Ursus (około 85–95 Nm). Przed montażem oczyścić powierzchnie styku i zastosować nowe śruby o właściwej klasie wytrzymałości.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – trudności z rozruchem silnika, zgrzytanie rozrusznika – wyczuwalne drgania na niskich obrotach – nierówna praca silnika – pęknięcia lub ubytki na wieńcu rozrusznika – ślady przegrzania lub odkształcenia powierzchni roboczych
Skutki zaniedbania wymiany – ryzyko uszkodzenia rozrusznika – pogorszenie pracy układu napędowego i sprzęgła – narastające wibracje prowadzące do uszkodzeń wału korbowego – możliwość całkowitego uniemożliwienia uruchomienia ciągnika