SKROPOL a właściwie Spółdzielczy Zakład Usług Technicznych SKROPOL w Siennicy to polski producent części do ciągników i maszyn rolniczych zlokalizowany w miejscowości Siennica w województwie mazowieckim (30 km od Warszawy).
Firma SKROPOL funkcjonuje od 1980 roku a produkuje takie części jak pompy wodne oraz koła zębate, wałki uzębione i przekładnie do ciągników, kombajnów i samochodów.
Opis produktu
Opis produktu
Koło rozrządu wałka rozrządu Z-24 z uzębieniem skośnym, stalowe hartowane, precyzyjnie frezowane, współpracujące z kołem pośrednim układu rozrządu w silniku S-312C; pasuje do Ursus C-330/C-330M Opis produktu Koło rozrządu Z-24 z uzębieniem skośnym montowane na wałku rozrządu w silniku S-312C stosowanym w Ursus C-330 i C-330M. Odpowiada za dokładne przeniesienie napędu z układu rozrządu oraz zachowanie właściwej synchronizacji pracy zaworów. Wykonane ze stali hartowanej, frezowane i szlifowane dla uzyskania wysokiej trwałości oraz cichej pracy silnika.
Specyfikacja techniczna – Liczba zębów: Z-24 – Uzębienie: skośne – Materiał: stal hartowana – Obróbka: frezowanie + szlifowanie uzębienia – Montaż: na wałku rozrządu silnika S-312C – Współpraca: koło pośrednie układu rozrządu
Numery katalogowe : 50001800
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – Hartowana stal zapewniająca wysoką odporność na zużycie – Cicha i stabilna praca dzięki uzębieniu skośnemu – Precyzyjne wykonanie odwzorowane według oryginału – Idealne spasowanie z kołem pośrednim rozrządu – Wysoka trwałość i niezawodność w pracy ciągnika Porada serwisowa Przed montażem należy oczyścić gniazdo wałka rozrządu oraz sprawdzić stan klina. Po ustawieniu kół upewnić się, że znaki rozrządu znajdują się w prawidłowym położeniu. Zaleca się kontrolę luzów wałka i ewentualną wymianę tulejek, jeśli występuje nadmierne wybicie.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – Stuki lub metaliczne odgłosy z obszaru rozrządu – Trudności z uruchamianiem silnika – Nierówna praca silnika lub spadek mocy – Uszczerbienia lub widoczne wyrobienie zębów – Wibracje w okolicy pokrywy rozrządu Skutki zaniedbania wymiany – Utrata synchronizacji pracy zaworów – Możliwość kolizji tłok–zawór – Zwiększone ryzyko poważnej awarii silnika – Spadek efektywności pracy ciągnika – Wysokie koszty późniejszej naprawy jednostki napędowej