SKROPOL a właściwie Spółdzielczy Zakład Usług Technicznych SKROPOL w Siennicy to polski producent części do ciągników i maszyn rolniczych zlokalizowany w miejscowości Siennica w województwie mazowieckim (30 km od Warszawy).
Firma SKROPOL funkcjonuje od 1980 roku a produkuje takie części jak pompy wodne oraz koła zębate, wałki uzębione i przekładnie do ciągników, kombajnów i samochodów.
Opis produktu
Opis produktu
Koło rozrządu pośrednie Z-48 z tuleją ślizgową do napędu wałka rozrządu, montowane w przednim korpusie silnika, zapewniające prawidłową synchronizację układu rozrządu; pasuje do Ursus C-330 OPIS PRODUKTU Koło rozrządu pośrednie Z-48 jest elementem układu napędu rozrządu odpowiedzialnym za przeniesienie ruchu z koła napędowego na koło wałka rozrządu. Montowane jest w przedniej pokrywie silnika i pracuje w układzie smarowania rozbryzgowego. Wykonane z utwardzanej stali, wyposażone w trwałą tuleję ślizgową o niskim współczynniku tarcia.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA Liczba zębów: Z-48 Typ: koło pośrednie układu rozrządu Tuleja: ślizgowa, mosiężna Materiał koła: stal utwardzana Montaż: przedni korpus silnika, współpraca z kołem napędowym i kołem wałka rozrządu
NUMERY KATALOGOWE: 42040110, 4204/01-10
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
ZALETY PRODUKTU – wysoka odporność na zużycie dzięki utwardzanej stali – precyzyjna obróbka gwarantuje prawidłową pracę układu rozrządu – trwała tuleja ślizgowa o zwiększonej odporności na tarcie – stabilna praca w pełnym zakresie obrotów silnika – pełna zgodność wymiarowa z oryginałem
PORADA SERWISOWA Podczas montażu sprawdzić zużycie współpracujących kół oraz stan luzu osiowego. Tuleję ślizgową należy posmarować przed pierwszym uruchomieniem. Po montażu zaleca się ręczne obrócenie wałem, aby upewnić się o braku kolizji z innymi kołami.
OBJAWY USZKODZENIA LUB ZUŻYCIA – nadmierny hałas w okolicach pokrywy rozrządu – wyczuwalne luzy i stuki przy pracy silnika – niestabilna praca układu rozrządu – opiłki metalu w oleju silnikowym
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY – możliwość rozregulowania faz rozrządu – ryzyko uszkodzenia wałka rozrządu i kół napędowych – pogorszenie pracy silnika i zwiększone spalanie – poważna awaria układu rozrządu prowadząca do zatrzymania silnika