Koło rozrządu pośrednie górne do C-360/Zetor sk. 50504150, 950415 Chełmno

  • Opakowanie zbiorcze: 1 szt.
  • Waga: 1106kg
  • VAT: 23%
  • Nr Farmeo: CB00-001
  • Nr handlowy: 50504150, 950415
  • Kod EAN: 5906872021110
  • Drukuj
223,00 zł 181,30 zł netto
Do koszyka
O producencie

O producencie

Charakterystyczne "słoneczko" to znak rozpoznawczy firmy produkcyjnej ZSM "Ursus" zlokalizowanej w Chełmnie w województwie kujawsko-pomorskim.

Firma od 1959 roku jako Zakłady Sprzętu Mechanicznego oraz później będąc w grupie ZPC URSUS specjalizuje się w produkcji sprzęgieł do ciągników URSUS.

Po likwidacji grupy, już jako samodzielny podmiot, firma z sukcesem kontynuuje swoją produkcję w zakresie części ciągnikowych, w oparciu o posiadaną oryginalną dokumentację techniczną.
Opis produktu

Opis produktu

Nazwa produktu:
Koło rozrządu pośrednie górne Z-36 skrzyni rozrządu silnika do Ursus C-360 oraz Zetor 5211/7245, współpracujące z wałkiem rozrządu i wałem korbowym; wykonane ze stali utwardzanej precyzyjnie frezowanej

Opis produktu:
Koło rozrządu pośrednie górne stosowane w silnikach ciągników Ursus C-360 oraz Zetor 5211–7245. Element pośredniczący w przekazywaniu napędu z wału korbowego na wałek rozrządu. Wykonane z wysokowytrzymałej stali hartowanej, odpornej na ścieranie i odkształcenia cieplne. Produkt renomowanego producenta ZSM Chełmno.
Specyfikacja techniczna:
– Liczba zębów: Z-36
– Typ uzębienia: prosty
– Materiał: stal stopowa hartowana
– Obróbka: frezowanie precyzyjne, wyważenie dynamiczne
– Zastosowanie: koło pośrednie górne układu rozrządu
– Montaż: na tulei łożyskowanej w obudowie rozrządu

Numery katalogowe (zamienniki):
50504150, 950415 (zamienniki)

Zastosowanie, pasuje do:
– ciągniki Ursus C-360 z silnikiem S-4003, 4 cylindry
– ciągniki Zetor 5211, 5245, 6211, 6245, 7211, 7245 z silnikiem Zetor 7201, 4 cylindry

Zalety produktu (charakterystyka):
– wysoka trwałość i odporność na zużycie
– dokładne spasowanie z wałkami rozrządu i korbowym
– stabilna praca bez luzów i hałasu
– zgodność wymiarowa z oryginałem Chełmno
– odporność na przeciążenia cieplne

Porada serwisowa:
Przed montażem sprawdź stan łożysk i wałka pośredniego. Koło należy osadzić przy użyciu odpowiedniego narzędzia montażowego, bez uderzeń. Po montażu zaleca się sprawdzenie luzu bocznego przekładni rozrządu (nominalnie 0,15–0,25 mm).

Objawy uszkodzenia lub zużycia:
– stuki w okolicy pokrywy rozrządu
– niestabilna praca silnika i trudności z ustawieniem kąta wtrysku
– wyraźne ślady zużycia na zębach lub ich ukruszenia
– metaliczne dźwięki przy niskich obrotach

Skutki zaniedbania wymiany:
– utrata synchronizacji układu rozrządu
– ryzyko przeskoczenia rozrządu i zniszczenia zaworów
– pogorszenie pracy silnika i zwiększone zużycie paliwa
– możliwość całkowitej awarii układu napędowego rozrządu

Dane techniczne

Dane techniczne

Producent: Chełmno
Zamienniki
POLECANE