Koło rozrządu pośrednie dolne do C-360/Zetor 50504160, 950416 Chełmno

  • Opakowanie zbiorcze: 1 szt.
  • Waga: 0.675kg
  • VAT: 23%
  • Nr Farmeo: CB00-002
  • Nr handlowy: 50504160, 950416, 55010426
  • Kod EAN: 5906872021127
  • Drukuj
127,00 zł 103,25 zł netto
Do koszyka
O producencie

O producencie

Charakterystyczne "słoneczko" to znak rozpoznawczy firmy produkcyjnej ZSM "Ursus" zlokalizowanej w Chełmnie w województwie kujawsko-pomorskim.

Firma od 1959 roku jako Zakłady Sprzętu Mechanicznego oraz później będąc w grupie ZPC URSUS specjalizuje się w produkcji sprzęgieł do ciągników URSUS.

Po likwidacji grupy, już jako samodzielny podmiot, firma z sukcesem kontynuuje swoją produkcję w zakresie części ciągnikowych, w oparciu o posiadaną oryginalną dokumentację techniczną.
Opis produktu

Opis produktu

Nazwa produktu:
Koło rozrządu pośrednie dolne Z-43 skrzyni rozrządu silnika do Ursus C-360 oraz Zetor 5211/7245, współpracujące z wałkiem pośrednim i wałem korbowym; wykonane z hartowanej stali precyzyjnie obrabianej ZSM Chełmno

Opis produktu:
Koło rozrządu pośrednie dolne stosowane w silnikach ciągników Ursus C-360 oraz Zetor 5211–7245. Przenosi napęd z wału korbowego na wałek pośredni, zapewniając właściwą synchronizację układu rozrządu. Wykonane z wysokiej jakości stali stopowej hartowanej, charakteryzuje się dużą odpornością na zużycie i precyzyjnym dopasowaniem. Produkt oryginalny ZSM Chełmno.

Specyfikacja techniczna:
– Liczba zębów: Z-43
– Typ uzębienia: prosty
– Materiał: stal stopowa hartowana
– Obróbka: szlifowanie i frezowanie CNC
– Zastosowanie: koło pośrednie dolne układu rozrządu
– Montaż: na wałku pośrednim w obudowie rozrządu

Numery katalogowe (zamienniki):
50504160, 950416 (zamienniki)

Zastosowanie, pasuje do:
– ciągniki Ursus C-360 z silnikiem S-4003, 4 cylindry
– ciągniki Zetor 5211, 5245, 6211, 6245, 7211, 7245 z silnikiem Zetor 7201, 4 cylindry

Zalety produktu (charakterystyka):
– wysoka odporność na zużycie i zmęczenie materiału
– precyzyjnie wykonane uzębienie gwarantuje cichą pracę
– stabilne przenoszenie momentu obrotowego
– zgodność wymiarowa z oryginałem Chełmno
– długowieczność i bezawaryjna eksploatacja

Porada serwisowa:
Podczas montażu należy zachować oznaczenia na kołach rozrządu w celu prawidłowego ustawienia faz rozrządu. Zaleca się montaż w komplecie z kołem wału korbowego i wałka rozrządu. Po zamontowaniu należy sprawdzić luz boczny kół (zalecany 0,15–0,25 mm).

Objawy uszkodzenia lub zużycia:
– hałas w okolicach obudowy rozrządu
– nierówna praca silnika i wahania obrotów
– wyraźne ślady wytarcia lub ukruszone zęby
– problemy z utrzymaniem prawidłowego kąta wtrysku

Skutki zaniedbania wymiany:
– przeskoczenie rozrządu i ryzyko kolizji zaworów z tłokami
– zniszczenie wałka rozrządu i łożysk pośrednich
– trudności z uruchomieniem silnika
– ryzyko poważnej awarii silnika i wysokie koszty naprawy

Dane techniczne

Dane techniczne

Producent: Chełmno
Zamienniki
POLECANE