ROLMUS to marka polskiego producenta podzespołów i części do maszyn rolniczych.
Firma ROLMUS Mieczysław Szymkowiak rozpoczęła swoją działalność w 1989 roku a zlokalizowana jest w miejscowości Września w województwie wielkopolskim (44 km od Poznania).
W ofercie producenta znajduje się ponad 2000 podzespołów i części do maszyn rolniczych:
- kombajnów zbożowych,
- kombajnów ziemniaczanych i buraczanych,
- rozrzutników obornika,
- kosiarek rotacyjnych,
- ciągników rolniczych
- oraz wielu innych maszyn rolniczych zarówno polskich jak i produkcji zachodniej.
W raz z celem przedsiębiorstwa, jakim jest produkcja wyrobów o najwyższej jakości, w firmie zatrudniani są wykwalifikowani pracownicy oraz kładziony jest duży nacisk na szkolenia pracowników.
Jakość produkowanych części do maszyn jest sprawdzana na każdym etapie produkcji a od 2008 roku firma posiada certyfikat jakości ISO, dzięki czemu dostarczane części są wysokiej jakości.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Koło pasowe wału korbowego Rolmus do Ursus C-330 odpowiada za przeniesienie napędu z wału korbowego na pompę wody i alternator. Montowane jest na czole wału za pomocą wpustu i zapewnia stabilną pracę paska klinowego. Solidna, żeliwna konstrukcja gwarantuje odporność na wibracje, obciążenia oraz warunki pracy silnika wysokoprężnego. Specyfikacja techniczna – Typ: koło pasowe wału korbowego – Materiał: żeliwo masywne – Montaż: na czole wału korbowego (wpust) – Funkcja: napęd pompy wody i alternatora – Konstrukcja: jedno-rowkowe, precyzyjnie toczone powierzchnie robocze – Właściwości: odporność na drgania, stabilne przenoszenie napędu, wysoka trwałość
Numery katalogowe: 42031020
Zastosowanie, pasuje do – ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry – ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – solidna i wytrzymała konstrukcja Rolmus – wysoka precyzja wykonania otworu pod wpust – odpowiednia masa zapewniająca stabilizację pracy paska – duża odporność na obciążenia dynamiczne – pewne i trwałe osadzenie na wale korbowym
Porada serwisowa Przed montażem zaleca się kontrolę stanu wpustu i czopa wału. Powierzchnie montażowe muszą być czyste i wolne od rdzy. Śrubę koła pasowego należy dokręcić zgodnie z wymaganym momentem, a po montażu skontrolować osiowość kół i napięcie paska klinowego.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – bicie koła podczas pracy silnika – ślizganie lub pisk paska klinowego – widoczne pęknięcia lub wykruszenia rowka – luz na wpuscie lub wybicie otworu – niestabilna praca układu ładowania i chłodzenia
Skutki zaniedbania wymiany – utrudniona praca pompy wody i przegrzewanie silnika – spadki napięcia i problemy z ładowaniem alternatora – możliwość zerwania paska klinowego – uszkodzenie wpustu lub czopa wału korbowego