• Opakowanie zbiorcze: 1 szt.
  • Waga: 2.6kg
  • VAT: 23%
  • Nr Farmeo: CA00-125
  • Nr handlowy: 42031020
  • Kod EAN: 5906872171143
  • Drukuj
197,00 zł 160,16 zł netto
O producencie

O producencie

Charakterystyczne "słoneczko" to znak rozpoznawczy firmy produkcyjnej ZSM "Ursus" zlokalizowanej w Chełmnie w województwie kujawsko-pomorskim.

Firma od 1959 roku jako Zakłady Sprzętu Mechanicznego oraz później będąc w grupie ZPC URSUS specjalizuje się w produkcji sprzęgieł do ciągników URSUS.

Po likwidacji grupy, już jako samodzielny podmiot, firma z sukcesem kontynuuje swoją produkcję w zakresie części ciągnikowych, w oparciu o posiadaną oryginalną dokumentację techniczną.
Opis produktu

Opis produktu

Koło pasowe wału korbowego stalowo-żeliwne z wulkanizowaną masą tłumiącą, odpowiadające za napęd paska klinowego i tłumienie drgań skrętnych wału, montowane na czole wału korbowego; pasuje do Ursus C-330

Opis produktu
Koło pasowe wału korbowego do Ursus C-330 zapewnia napęd paska klinowego obsługującego alternator oraz układ chłodzenia. Dodatkowo pełni funkcję tłumika drgań skrętnych, stabilizując pracę wału korbowego i zmniejszając obciążenia mechaniczne. Wykonane z żeliwa i stali z osadzoną gumową wkładką amortyzującą gwarantuje wysoką trwałość i równą pracę silnika.

Specyfikacja techniczna
Materiał: żeliwo + stal z wkładką gumową
Typ: koło pasowe wału korbowego (tłumik drgań)
Montaż: na czopie wału korbowego, zabezpieczenie klinem
Funkcja: napęd paska klinowego i tłumienie drgań skrętnych
Cechy: wysoka masa własna, odporność na obciążenia, stabilna praca

Numery katalogowe :
42031020

Zastosowanie, pasuje do
ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 3 cylindry

Zalety produktu (charakterystyka)
– skuteczne tłumienie drgań skrętnych wału
– stabilny napęd paska klinowego
– wysoka odporność na zużycie i warunki polowe
– idealne dopasowanie do silnika C-330
– długotrwała i bezawaryjna praca

Porada serwisowa
Przy montażu należy sprawdzić stan klina i czopa wału. Koło pasowe dokręcać z użyciem właściwego momentu, a po kilku godzinach pracy skontrolować, czy nie pojawiły się luzy. W przypadku pęknięć gumowej wkładki lub bicia promieniowego – koło koniecznie wymienić.

Objawy uszkodzenia lub zużycia
– stukanie lub wibracje w przedniej części silnika
– nierówny bieg paska klinowego
– wycieki oleju spowodowane nadmiernym biciem koła
– guma tłumika pęknięta lub wybrzuszona
– spadek ładowania i problemy z chłodzeniem

Skutki zaniedbania wymiany
– przyspieszone zużycie wału korbowego i łożysk
– uszkodzenie uszczelniacza wału
– spadek wydajności układu chłodzenia i ładowania
– ryzyko zerwania paska klinowego
– możliwość poważnej awarii silnika wymagającej kosztownej naprawy

Dane techniczne

Dane techniczne

Producent: Chełmno
Zamienniki
POLECANE