POL ELEKTRIK jest marką znaną na rynku polskim ze swoich produktów, którymi są głównie rozruszniki i alternatory do ciągników rolniczych.
Firma, która powstała w 1993 roku jest profesjonalnym producentem rozruchowych elementów elektrycznych dla motoryzacji, rolnictwa i przemysłu (sprzęt - HEAVY DUTY).
Ponad 25-letnie doświadczenie produkcyjne, ścisłe utrzymywanie standardów produkcji i magazynowania zgodne z posiadanym certyfikatem ISO 9001:2000 zapewnia zaspokojenie stale rosnących potrzeb klientów i wysokich standardów jakościowych.
Wszystkie produkty są zamienne z oryginalnymi produktami spotykanymi na rynku pierwotnym motoryzacji a firma gwarantuje i zapewnia produkty bardzo dobrej jakości w konkurencyjnej cenie.
Zdolności konstrukcyjne i produkcyjne fabryki utrzymywane są ciągle na wystarczających obrotach by były one w stanie opracowywać wciąż nowe produkty spełniające wymagania klientów i jednocześnie rynku.
Zakres produkcji POL ELEKTRIK będzie stale aktualizowany, poszerzany i jednocześnie obroni się swoją jakością na wymagającym, polskim rynku części zamiennych.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Koło pasowe alternatora 2-rowkowe przeznaczone do alternatora typu ZE24-501 stosowanego w ciągnikach Zetor serii 5011–7745. Odpowiada za przeniesienie napędu z wału korbowego na alternator przy użyciu dwóch pasków klinowych, co zwiększa stabilność ładowania i ogranicza poślizg podczas pracy pod obciążeniem.
Specyfikacja techniczna – Typ: koło pasowe alternatora, 2-rowkowe – Średnica zewnętrzna: 72 mm – Otwór pod oś: 17 mm – Wpust: 4 mm – Szerokość paska: 10 mm (2 szt.) – Materiał: stal precyzyjnie obrabiana – Montaż: na wałku alternatora z zabezpieczeniem nakrętką
Numery katalogowe (zamienniki): 62115744
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Zetor z silnikiem Zetor 4-cylindrowym – 5011, 5211, 5245 – 6011, 6211, 6245 – 7011, 7211 – 7711, 7745
Zalety produktu (charakterystyka) – zwiększona przyczepność dzięki dwóm paskom klinowym – znacznie mniejsze ryzyko poślizgu przy dużym obciążeniu alternatora – trwała konstrukcja z obrabianej stali – precyzyjne dopasowanie do osi 17 mm i wpustu 4 mm – stabilna praca układu ładowania w każdych warunkach
Porada serwisowa Podczas montażu sprawdź stan obu pasków klinowych — powinny mieć tę samą długość i stopień zużycia. Nierównomierne paski powodują drgania i przyspieszone zużycie alternatora. Po montażu ustaw prawidłowy naciąg obu pasków.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – gwizdanie lub ślizganie pasków podczas pracy – niestabilne ładowanie akumulatora – widoczne zużycie rowków lub nierówności na kole – nadmierne drgania alternatora
Skutki zaniedbania wymiany – spadki napięcia ładowania i rozładowanie akumulatora – szybkie zużycie pasków i łożysk alternatora – możliwość zerwania paska w trakcie pracy – ryzyko unieruchomienia maszyny w polu