MAGNETO POWER jest marką znaną wśród producentów alternatorów i rozruszników do pojazdów rolniczych i samochodów osobowych.
Firma, powstała na początku lat 90-tych XX wieku posiadając wówczas zakład produkcyjny ok. 1000 m2 i dysponując zdolnością produkcyjną rzędu 70 tys. sztuk, w ciągu kolejnych dwóch dekad zwiększyła swoją powierzchnię do 35 tys. m2 i rozszerzyła swoją produkcję roczną do ponad 450 tys. sztuk.
Powstałe nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe, pozwoliło błyskotliwie się rozwijać na przestrzeni ostatnich lat podążając za potrzebami rynków motoryzacyjnych, tak by zaoferować już ponad 300 rodzajów wysokiej jakości rozruszników i alternatorów.
MAGNETO POWER w Europie znana jest głównie w Europie Centralnej i Wschodniej a także w Rosji.
Opis produktu
Opis produktu
Koło pasowe alternatora stalowe dwurzędowe Q-80 mm z rowkiem klinowym 13x10 mm do ciągnika Ursus C-360, montowane na wałek wirnika alternatora MAGNETO Power EX260220EX, zapewniające przeniesienie napędu paska klinowego
Opis produktu Koło pasowe alternatora odpowiada za przeniesienie napędu z wału korbowego silnika na wirnik alternatora. Wykonane ze stali konstrukcyjnej, dwurzędowe, umożliwia pracę z paskiem klinowym 13x10 mm. Zapewnia płynne przenoszenie momentu obrotowego oraz stabilne ładowanie akumulatora w układzie elektrycznym ciągnika Ursus C-360.
Specyfikacja techniczna – Średnica zewnętrzna: Q-80 mm – Szerokość całkowita: 35 mm – Typ rowka: 13x10 mm – Średnica otworu montażowego: Q-17 mm (na wałek alternatora) – Mocowanie: wpust klinowy + nakrętka M10x1,25 – Materiał: stal węglowa, malowana proszkowo – Typ alternatora: MAGNETO Power EX260220EX
Numery katalogowe (zamienniki): CB24-400, EX260220EX, MAGNETO Power 260220, TR-ALT9619 (zamienniki)
Zastosowanie, pasuje do – ciągniki Ursus C-360 z silnikiem S-4003, 4 cylindry – Ursus C-355, C-4011 – Pronar 82A, 82SA z alternatorem MAGNETO Power po adaptacji – Belarus MTZ-80/82 po konwersji alternatora na 14V typu MAGNETO
Zalety produktu (charakterystyka) – Precyzyjne wykonanie i wyważenie dynamiczne – Wysoka odporność na ścieranie i odkształcenia – Zwiększona trwałość dzięki powłoce antykorozyjnej – Stabilne przeniesienie napędu i brak poślizgu paska – Pełna zgodność wymiarowa z oryginałem C-360
Porada serwisowa Podczas montażu koła pasowego należy oczyścić powierzchnię wałka alternatora i sprawdzić stan wpustu klinowego. Nakrętkę mocującą dokręcić momentem 40–45 Nm. Po zamontowaniu paska klinowego należy skontrolować jego napięcie i współosiowość z kołem pasowym wału korbowego.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – Piski i poślizg paska klinowego – Wibracje alternatora podczas pracy – Zwiększone zużycie łożysk alternatora – Deformacja lub pęknięcie koła pasowego
Skutki zaniedbania wymiany – Brak ładowania akumulatora – Uszkodzenie paska klinowego i napinacza – Przeciążenie łożysk alternatora – Ryzyko zatarcia układu napędowego osprzętu silnika