SIMENA to zlokalizowana w Radzyniu Podlaskim w województwie lubelskim (58 km od Lublina) Spółdzielnia "Simena", powstała w 1977 roku w oparciu o kooperację z MERA-PNEFAL w Falenicy, w którym produkowane były termostaty samochodowe.
W 1979 r. została opracowana pierwsza koncepcja rozwoju Spółdzielni i na jej bazie nastąpiło uruchomienie nowych asortymentów produkcji, a więc rozpoczęto produkcję czujników i połączników hydraulicznych dla motoryzacji, a następnie produkcję przycisków P40-14 i P40-15 oraz uchwytów wiertarskich.
Aktualnie SIMENA produkuje szeroki asortyment czujników, przycisków, wyłączników mechanicznych i hydraulicznych dla motoryzacji i rolnictwa, mechanizmów napędowych wycieraczek, uchwytów wiertarskich oraz elementy nowoczesnych okuć okien dachowych.
Opis produktu
Opis produktu
Czujnik ciśnienia oleju odpowiada za kontrolę pracy układu smarowania. Przekazuje sygnał elektryczny do wskaźnika lub kontrolki w kabinie, informując operatora o prawidłowym ciśnieniu oleju w silniku. Sprawny czujnik chroni jednostkę napędową przed poważnymi uszkodzeniami wynikającymi z niedostatecznego smarowania.
Opis produktu: – elektryczny czujnik ciśnienia oleju, – gwint montażowy M10x1, – przeznaczony do silników D-240/D-243, – współpracuje z oryginalnymi wskaźnikami i kontrolkami MTZ.
Specyfikacja techniczna: – Typ silnika: D-240 / D-243 – Gwint: M10 x 1 – Funkcja: monitorowanie ciśnienia oleju – Montaż: w magistrali olejowej silnika
Zalety produktu (charakterystyka): – zapewnia kontrolę ciśnienia oleju w silniku, – szybka reakcja na spadek ciśnienia, – prosty i szybki montaż, – trwała konstrukcja odporna na olej i temperaturę.
Porada serwisowa: W przypadku zapalania się kontrolki oleju najpierw należy sprawdzić stan czujnika i jego przewodów. Jeśli czujnik jest sprawny, dopiero wtedy podejrzewać pompę olejową lub panewki.
Objawy uszkodzenia lub zużycia: – brak sygnału ciśnienia oleju, – fałszywe wskazania lub zapalająca się kontrolka, – wycieki oleju przy gwincie, – przerwy w pracy czujnika.
Skutki zaniedbania wymiany: – brak kontroli nad ciśnieniem oleju, – możliwość pracy silnika bez odpowiedniego smarowania, – szybkie zużycie panewek i wału korbowego, – ryzyko zatarcia silnika i kosztownego remontu.