ZETOR to marka firmy Zetor Tractors a.s. – czeskiego producenta ciągników rolniczych, członka słowackiego HTC holding.
Zetor Tractors a.s. jest właścicielem czeskich firm: ZETOR KOVÁRNA, s.r.o., Zetor Havlíčkův Brod, a.s., oraz zagranicznych: Zetor Deutschland GmbH, Zetor Tractors Ireland Limited, Zetor UK Limited, ZETOR FRANCE Sarl, Zetor Polska Sp.z o.o., Zetor North America Inc., ZETOR Slovensko, s.r.o.
Pod marką ZETOR prezentowane są produkty oryginalne firmy ZETOR dystrybuowane przez jej przedstawicielstwo w Polsce tj. ZETOR Polska zlokalizowane w Kaliszu w województwie wielkopolskim.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Czujnik ciśnienia oleju stosowany w ciągnikach Zetor Proxima i Forterra. Odpowiada za monitorowanie ciśnienia w układzie smarowania silnika i przekazywanie sygnału ostrzegawczego do kontrolki na tablicy wskaźników. Solidna konstrukcja zapewnia odporność na wibracje i wysoką temperaturę pracy oleju.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: czujnik ciśnienia oleju – Napięcie pracy: 12V – Rodzaj sygnału: załącz/wyłącz (kontrolka) – Gwint montażowy: M10x1 – Montaż: blok silnika, kanał olejowy – Konstrukcja: metalowy korpus z uszczelnieniem gumowym – Funkcja: kontrola minimalnego ciśnienia oleju w silniku
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka odporność na temperaturę i ciśnienie oleju – pewny sygnał ostrzegawczy przy spadku ciśnienia – pełna zgodność z instalacją elektryczną Zetor – trwały gwint M10x1 zapewniający szczelny montaż – kompaktowa, odporna konstrukcja
Porada serwisowa Przy wymianie czujnika pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu gniazda w bloku silnika. Nie stosuj nadmiernej ilości past uszczelniających — mogą zablokować kanał olejowy. Po montażu uruchom silnik i sprawdź, czy kontrolka gaśnie prawidłowo.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – ciągłe świecenie kontrolki ciśnienia oleju – migotanie kontrolki przy zmianach obrotów – wycieki oleju przy podstawie gwintu – brak sygnału ostrzegawczego mimo niskiego ciśnienia
Skutki zaniedbania wymiany – ryzyko pracy silnika bez właściwego smarowania – możliwość zatarcia jednostki napędowej – przegrzewanie łożysk wału korbowego – poważne i kosztowne uszkodzenia silnika