ZETOR to marka firmy Zetor Tractors a.s. – czeskiego producenta ciągników rolniczych, członka słowackiego HTC holding.
Zetor Tractors a.s. jest właścicielem czeskich firm: ZETOR KOVÁRNA, s.r.o., Zetor Havlíčkův Brod, a.s., oraz zagranicznych: Zetor Deutschland GmbH, Zetor Tractors Ireland Limited, Zetor UK Limited, ZETOR FRANCE Sarl, Zetor Polska Sp.z o.o., Zetor North America Inc., ZETOR Slovensko, s.r.o.
Pod marką ZETOR prezentowane są produkty oryginalne firmy ZETOR dystrybuowane przez jej przedstawicielstwo w Polsce tj. ZETOR Polska zlokalizowane w Kaliszu w województwie wielkopolskim.
Opis produktu
Opis produktu
Nazwa produktu: Wyłącznik ciśnieniowy rozruchu silnika (czujnik ciśnienia oleju uruchamiający rozrusznik), gwint M14x1,5, 12V, do ciągników Zetor Proxima, Forterra, Super – element układu zabezpieczenia rozruchu silnika
Opis produktu: Wyłącznik ciśnieniowy rozruchu silnika stosowany w nowoczesnych ciągnikach Zetor serii Super, Proxima i Forterra. Odpowiada za automatyczne odłączenie obwodu rozruchu po osiągnięciu przez silnik minimalnego ciśnienia oleju. Chroni rozrusznik i układ smarowania przed przeciążeniem. Wykonany z wysokiej jakości stali ocynkowanej z uszczelnieniem miedzianym oraz złączem elektrycznym typu Hella (2-pin).
Specyfikacja techniczna: – Typ: czujnik / wyłącznik ciśnieniowy rozruchu silnika – Gwint montażowy: M14x1,5 – Napięcie zasilania: 12 V – Zakres działania: 0,3–0,5 bar (odcięcie obwodu po wzroście ciśnienia) – Złącze: 2-pin, typ Hella – Materiał: stal ocynkowana, tworzywo odporne na wysoką temperaturę – Funkcja: zabezpieczenie układu rozruchowego przed ponownym włączeniem po starcie silnika
Zalety produktu (charakterystyka): – Chroni silnik i rozrusznik przed ponownym załączeniem po starcie – Wysoka odporność na wibracje i ciśnienie robocze – Precyzyjny próg działania i długotrwała stabilność – Łatwy montaż w oryginalne gniazdo czujnika oleju – Kompatybilność z fabrycznymi wiązkami elektrycznymi Zetor
Porada serwisowa: Przed montażem należy upewnić się, że gniazdo czujnika w bloku silnika jest czyste i pozbawione oleju. Po zamontowaniu czujnika (moment dokręcania ok. 20 Nm) należy sprawdzić szczelność oraz poprawność działania układu. W przypadku problemów z rozruchem po wymianie należy zweryfikować przewody masowe oraz zasilające rozrusznik.
Objawy uszkodzenia lub zużycia: – Silnik nie wyłącza rozruchu po odpaleniu – Brak reakcji rozrusznika mimo prawidłowego napięcia – Nieprawidłowe wskazania kontrolki ciśnienia oleju – Widoczne wycieki oleju w miejscu montażu czujnika
Skutki zaniedbania wymiany: – Możliwość uszkodzenia rozrusznika lub zębów wieńca koła zamachowego – Przeciążenie układu elektrycznego rozruchu – Brak zabezpieczenia ciśnieniowego silnika – Zwiększone ryzyko awarii układu smarowania