POL ELEKTRIK jest marką znaną na rynku polskim ze swoich produktów, którymi są głównie rozruszniki i alternatory do ciągników rolniczych.
Firma, która powstała w 1993 roku jest profesjonalnym producentem rozruchowych elementów elektrycznych dla motoryzacji, rolnictwa i przemysłu (sprzęt - HEAVY DUTY).
Ponad 25-letnie doświadczenie produkcyjne, ścisłe utrzymywanie standardów produkcji i magazynowania zgodne z posiadanym certyfikatem ISO 9001:2000 zapewnia zaspokojenie stale rosnących potrzeb klientów i wysokich standardów jakościowych.
Wszystkie produkty są zamienne z oryginalnymi produktami spotykanymi na rynku pierwotnym motoryzacji a firma gwarantuje i zapewnia produkty bardzo dobrej jakości w konkurencyjnej cenie.
Zdolności konstrukcyjne i produkcyjne fabryki utrzymywane są ciągle na wystarczających obrotach by były one w stanie opracowywać wciąż nowe produkty spełniające wymagania klientów i jednocześnie rynku.
Zakres produkcji POL ELEKTRIK będzie stale aktualizowany, poszerzany i jednocześnie obroni się swoją jakością na wymagającym, polskim rynku części zamiennych.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Alternator 14V o wydajności 95A przeznaczony do ciągników Zetor Forterra. Odpowiada za zasilanie instalacji elektrycznej oraz ładowanie akumulatora, gwarantując stabilne napięcie nawet przy dużym zapotrzebowaniu na prąd. Wersja wzmocniona zapewnia większą trwałość i niezawodność w ciężkich warunkach pracy.
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka wydajność 95A dla maszyn z dużą liczbą odbiorników – stabilne ładowanie w każdych warunkach pracy – wbudowany regulator chroniący instalację przed przepięciami – mocna konstrukcja odporna na temperaturę i drgania – idealne dopasowanie do oryginalnych mocowań Zetor Forterra
Porada serwisowa Po montażu sprawdź napięcie ładowania – powinno mieścić się w zakresie 13,8–14,4V. Zbyt luźny pasek klinowy powoduje spadki ładowania, natomiast zbyt duży naciąg może uszkodzić łożyska alternatora. Zaleca się kontrolę stanu paska co 100 mth.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – świecenie kontrolki ładowania – brak utrzymania napięcia 14V przy obciążeniu – nadmierne nagrzewanie korpusu alternatora – skoki napięcia w instalacji ciągnika
Skutki zaniedbania wymiany – rozładowanie akumulatora i zatrzymanie ciągnika – ryzyko awarii elektroniki pokładowej – przeciążenie instalacji przy dużej ilości odbiorników – zwiększone ryzyko przepięć i uszkodzeń osprzętu