POL ELEKTRIK jest marką znaną na rynku polskim ze swoich produktów, którymi są głównie rozruszniki i alternatory do ciągników rolniczych.
Firma, która powstała w 1993 roku jest profesjonalnym producentem rozruchowych elementów elektrycznych dla motoryzacji, rolnictwa i przemysłu (sprzęt - HEAVY DUTY).
Ponad 25-letnie doświadczenie produkcyjne, ścisłe utrzymywanie standardów produkcji i magazynowania zgodne z posiadanym certyfikatem ISO 9001:2000 zapewnia zaspokojenie stale rosnących potrzeb klientów i wysokich standardów jakościowych.
Wszystkie produkty są zamienne z oryginalnymi produktami spotykanymi na rynku pierwotnym motoryzacji a firma gwarantuje i zapewnia produkty bardzo dobrej jakości w konkurencyjnej cenie.
Zdolności konstrukcyjne i produkcyjne fabryki utrzymywane są ciągle na wystarczających obrotach by były one w stanie opracowywać wciąż nowe produkty spełniające wymagania klientów i jednocześnie rynku.
Zakres produkcji POL ELEKTRIK będzie stale aktualizowany, poszerzany i jednocześnie obroni się swoją jakością na wymagającym, polskim rynku części zamiennych.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Alternator 14V 70A stosowany w ciągnikach Zetor serii 3321–7341 Super. Odpowiada za ładowanie akumulatora i zasilanie instalacji elektrycznej podczas pracy silnika. Wyposażony we wbudowany regulator napięcia oraz ośkę napędową Q-17mm, zapewnia stabilne napięcie i dużą wydajność prądową.
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Zetor serii 3321–7341 Super – 3321, 3341 – 4321, 4341 – 5321, 5341 – 6321, 6341 – 7321, 7341
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka wydajność 70A dla mocniejszych instalacji – stabilne napięcie dzięki zintegrowanemu regulatorowi – trwałe łożyska i odporna konstrukcja wirnika – ośka Q-20mm zapewniająca pewny napęd paskiem klinowym – dokładne dopasowanie do alternatorów Zetor Super
Porada serwisowa Przy montażu zwróć uwagę na prawidłowy naciąg paska – zbyt luźny obniża ładowanie, a zbyt mocny skraca żywotność łożysk. Po instalacji sprawdź napięcie ładowania na akumulatorze: prawidłowy zakres to 13,8–14,4V.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – świecenie lub migotanie kontrolki ładowania – brak napięcia 14V podczas pracy silnika – pisk paska i nadmierne nagrzewanie alternatora – skoki napięcia w instalacji elektrycznej
Skutki zaniedbania wymiany – rozładowanie akumulatora i zatrzymanie ciągnika – uszkodzenie instalacji elektrycznej i sterowników – przegrzewanie przewodów oraz wypalanie styków – zwiększone zużycie paska napędowego