POL ELEKTRIK jest marką znaną na rynku polskim ze swoich produktów, którymi są głównie rozruszniki i alternatory do ciągników rolniczych.
Firma, która powstała w 1993 roku jest profesjonalnym producentem rozruchowych elementów elektrycznych dla motoryzacji, rolnictwa i przemysłu (sprzęt - HEAVY DUTY).
Ponad 25-letnie doświadczenie produkcyjne, ścisłe utrzymywanie standardów produkcji i magazynowania zgodne z posiadanym certyfikatem ISO 9001:2000 zapewnia zaspokojenie stale rosnących potrzeb klientów i wysokich standardów jakościowych.
Wszystkie produkty są zamienne z oryginalnymi produktami spotykanymi na rynku pierwotnym motoryzacji a firma gwarantuje i zapewnia produkty bardzo dobrej jakości w konkurencyjnej cenie.
Zdolności konstrukcyjne i produkcyjne fabryki utrzymywane są ciągle na wystarczających obrotach by były one w stanie opracowywać wciąż nowe produkty spełniające wymagania klientów i jednocześnie rynku.
Zakres produkcji POL ELEKTRIK będzie stale aktualizowany, poszerzany i jednocześnie obroni się swoją jakością na wymagającym, polskim rynku części zamiennych.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Alternator 14V 55A stosowany w ciągnikach Zetor serii 5211–7745. Odpowiada za stabilne ładowanie akumulatora oraz zasilanie całej instalacji elektrycznej ciągnika podczas pracy silnika. Solidna konstrukcja zapewnią długą żywotność i wysoką odporność na obciążenia.
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Zetor serii UR1 – 5211, 5245 – 6211, 6245 – 7211, 7245, 7245H – 7711, 7745
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka wydajność 55A dla stabilnego ładowania – trwałe łożyska i wirnik odporny na wysokie obroty – pełna zgodność wymiarowa z alternatorami Zetor UR1 – solidne koło pasowe i ośka Q-17mm zapewniające pewny napęd – bezproblemowy montaż w miejsce oryginału
Porada serwisowa Przy montażu sprawdź naciąg paska klinowego – zbyt luźny powoduje brak ładowania, a zbyt mocny przyspiesza zużycie łożysk. Po uruchomieniu silnika sprawdź napięcie ładowania, które na akumulatorze powinno wynosić 13,8–14,4V.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – brak ładowania akumulatora – żarzenie lub świecenie kontrolki ładowania – piszczenie paska pod obciążeniem – niestabilne napięcie w instalacji
Skutki zaniedbania wymiany – rozładowanie akumulatora podczas pracy – ryzyko unieruchomienia ciągnika w terenie – awarie sterowników i oświetlenia – zwiększone zużycie paska i łożysk układu napędu osprzętu