SKROPOL a właściwie Spółdzielczy Zakład Usług Technicznych SKROPOL w Siennicy to polski producent części do ciągników i maszyn rolniczych zlokalizowany w miejscowości Siennica w województwie mazowieckim (30 km od Warszawy).
Firma SKROPOL funkcjonuje od 1980 roku a produkuje takie części jak pompy wodne oraz koła zębate, wałki uzębione i przekładnie do ciągników, kombajnów i samochodów.
Opis produktu
Opis produktu
Koło zębate napędu pompy wtryskowej Z-48 stalowe do Ursus C-330/C-330M, zapewniające prawidłową synchronizację rozrządu i stabilny napęd pompy wtryskowej w silniku S-312C, montowane w przedniej części silnika
Opis produktu Koło pompy wtryskowej Z-48 odpowiada za precyzyjne przeniesienie napędu z rozrządu na pompę wtryskową, gwarantując właściwy moment wtrysku paliwa w silniku Ursus C-330/C-330M. Element wykonany jest ze stali hartowanej, co zapewnia wysoką trwałość i odporność na obciążenia podczas pracy. Montowane w przedniej części silnika, stabilizuje pracę układu paliwowego i wpływa na równomierne działanie jednostki napędowej.
Specyfikacja techniczna – Typ: koło zębate napędu pompy wtryskowej – Liczba zębów: Z-48 – Materiał: stal hartowana – Przeznaczenie: napęd pompy wtryskowej – Montaż: przednia część silnika, współpraca z kołem rozrządu
Numery katalogowe : 50004110
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka odporność na zużycie dzięki hartowanej stali – precyzyjne uzębienie gwarantujące stabilny napęd pompy – idealne dopasowanie do C-330/C-330M bez konieczności przeróbek – długi okres eksploatacji w warunkach dużych obciążeń – pewna współpraca z kołem rozrządu
Porada serwisowa Przed montażem sprawdzić stan klina i gniazda mocowania, a po instalacji ustawić rozrząd według oznaczeń fabrycznych. Zaleca się także kontrolę współpracujących kół zębatych, aby uniknąć nierównomiernego zazębiania i hałasów.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – metaliczne stuki w okolicy rozrządu – trudności z rozruchem i nierówna praca silnika – spadek mocy wynikający z rozjechania faz wtrysku – widoczne wykruszenia lub zużycie zębów koła
Skutki zaniedbania wymiany – uszkodzenie pompy wtryskowej wskutek niewłaściwego napędu – ryzyko przestawienia rozrządu i poważnej awarii silnika – zwiększone spalanie i spadek efektywności pracy – możliwość unieruchomienia ciągnika podczas pracy polowej