Wśród marek z naszej oferty nie mogło zabraknąć produktów czeskich producentów.
Marka PRODUKT CZESKI oznacza produkty wytworzone wyłącznie przez czeskich producentów.
Ogromne produkcyjne tradycje współpracy polsko-czeskiej wytworzyły w Czechach całkiem sporą ilość rodzimych producentów, którzy wciąż produkują rolnicze części zamienne.
Zarówno czeski ZETOR, jak i ciągniki serii URI i URII, których odpowiednikiem były ciągniki ciężkie ZM URSUS, rozpoczęły ogromną tradycję produkcyjną w Czechach i Polsce.
Marką PRODUKT CZESKI chcemy wskazywać właśnie na produkty naszego południowego sąsiada.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Kolanko tłumika stosowane w ciągnikach Zetor serii 5211–7745 pełni funkcję połączenia kolektora wydechowego z tłumikiem typu „beczka”. Zapewnia szczelny i kierunkowy przepływ spalin oraz stabilizuje położenie górnej części układu wydechowego. Wykonane z żeliwa odpornego na wysoką temperaturę i drgania występujące podczas pracy silnika.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: kolanko wydechowe do tłumika „beczki” – Mocowanie: kołnierz 2-otworowy do kolektora wydechowego – Materiał: żeliwo wysokotemperaturowe – Konstrukcja: gięty odlew o zwiększonej grubości ścianek – Funkcja: połączenie kolektora z tłumikiem, kierowanie strumienia spalin – Montaż: dolna część układu wydechowego Zetor
Numery katalogowe (zamienniki): – 72011409
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Zetor serii 5211–7745 – 5211, 5245 – 6211, 6245 – 7211, 7245 – 7711, 7745
Zalety produktu (charakterystyka) – odporna na temperaturę i obciążenia konstrukcja żeliwna – idealne dopasowanie do kolektora i tłumika „beczki” – wysoka trwałość dzięki wzmocnionej geometrii odlewu – stabilne prowadzenie spalin i redukcja drgań układu – montaż bez przeróbek, zgodny z fabrycznym układem Zetor
Porada serwisowa Podczas montażu oczyść podstawę kolektora i sprawdź stan uszczelki pod kolankiem — nieszczelność szybko prowadzi do przepalenia kołnierza. Zaleca się użycie nowych śrub oraz równomierne ich dokręcenie. Po uruchomieniu silnika sprawdź szczelność na zimnym i rozgrzanym układzie.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – głośniejsza praca układu wydechowego – sadza lub przebarwienia wokół kołnierza – pęknięcia żeliwa lub widoczne nieszczelności – nieprzyjemny zapach spalin pod maską
Skutki zaniedbania wymiany – ryzyko uszkodzenia kolektora wydechowego – wzrost temperatury pod maską i przegrzewanie elementów instalacji – spadek mocy silnika i nierówna praca – rozszczelnienie całego układu i szybsze zużycie tłumika