• Opakowanie zbiorcze: 1 szt.
  • Waga: 2.96kg
  • VAT: 23%
  • Nr Farmeo: ZE30-041
  • Nr handlowy: 72011409, 7201-1409
  • Kod EAN: 5906872126648
  • Drukuj
369,00 zł 300,00 zł netto
Do koszyka
O producencie

O producencie

Wśród marek z naszej oferty nie mogło zabraknąć produktów czeskich producentów. Marka PRODUKT CZESKI oznacza produkty wytworzone wyłącznie przez czeskich producentów.

Ogromne produkcyjne tradycje współpracy polsko-czeskiej wytworzyły w Czechach całkiem sporą ilość rodzimych producentów, którzy wciąż produkują rolnicze części zamienne.
Zarówno czeski ZETOR, jak i ciągniki serii URI i URII, których odpowiednikiem były ciągniki ciężkie ZM URSUS, rozpoczęły ogromną tradycję produkcyjną w Czechach i Polsce.

Marką PRODUKT CZESKI chcemy wskazywać właśnie na produkty naszego południowego sąsiada.
Opis produktu

Opis produktu

Opis produktu
Kolanko tłumika stosowane w ciągnikach Zetor serii 5211–7745 pełni funkcję połączenia kolektora wydechowego z tłumikiem typu „beczka”. Zapewnia szczelny i kierunkowy przepływ spalin oraz stabilizuje położenie górnej części układu wydechowego. Wykonane z żeliwa odpornego na wysoką temperaturę i drgania występujące podczas pracy silnika.

Specyfikacja techniczna
– Typ elementu: kolanko wydechowe do tłumika „beczki”
– Mocowanie: kołnierz 2-otworowy do kolektora wydechowego
– Materiał: żeliwo wysokotemperaturowe
– Konstrukcja: gięty odlew o zwiększonej grubości ścianek
– Funkcja: połączenie kolektora z tłumikiem, kierowanie strumienia spalin
– Montaż: dolna część układu wydechowego Zetor

Numery katalogowe (zamienniki):
– 72011409

Zastosowanie, pasuje do
ciągniki Zetor serii 5211–7745
– 5211, 5245
– 6211, 6245
– 7211, 7245
– 7711, 7745

Zalety produktu (charakterystyka)
– odporna na temperaturę i obciążenia konstrukcja żeliwna
– idealne dopasowanie do kolektora i tłumika „beczki”
– wysoka trwałość dzięki wzmocnionej geometrii odlewu
– stabilne prowadzenie spalin i redukcja drgań układu
– montaż bez przeróbek, zgodny z fabrycznym układem Zetor

Porada serwisowa
Podczas montażu oczyść podstawę kolektora i sprawdź stan uszczelki pod kolankiem — nieszczelność szybko prowadzi do przepalenia kołnierza. Zaleca się użycie nowych śrub oraz równomierne ich dokręcenie. Po uruchomieniu silnika sprawdź szczelność na zimnym i rozgrzanym układzie.

Objawy uszkodzenia lub zużycia
– głośniejsza praca układu wydechowego
– sadza lub przebarwienia wokół kołnierza
– pęknięcia żeliwa lub widoczne nieszczelności
– nieprzyjemny zapach spalin pod maską

Skutki zaniedbania wymiany
– ryzyko uszkodzenia kolektora wydechowego
– wzrost temperatury pod maską i przegrzewanie elementów instalacji
– spadek mocy silnika i nierówna praca
– rozszczelnienie całego układu i szybsze zużycie tłumika

Dane techniczne

Dane techniczne

Producent: Produkt Czeski
POLECANE