MORPAK to polski producent uszczelek dla rolnictwa, motoryzacji i przemysłu.
Firma mieści się w miejscowości Łapino w województwie pomorskim (14 km od Gdańska).
Wytwórnia Uszczelek "MORPAK" jest wiodącym na rynku polskim producentem wysokiej klasy uszczelek silnikowych, skrzyń biegów, układów wydechowych, pokryw zaworów oraz mis olejowych dla przemysłu motoryzacyjnego, rolnictwa i górnictwa.
MORPAK powstał w 1946 roku w Sopocie, w 1950 został upaństwowiony by znów stać się prywatną wytwórnią uszczelek w 2008 roku a od 2010 roku funkcjonuje jako „MORPAK” Paweł Jaworski.
Opis produktu
Opis produktu
Uszczelka obudowy koła zamachowego Ursus C-330, papierowo-gumowa precyzyjnie wycinana, zapewniająca szczelność tylnej obudowy silnika S-312C; wykonanie Morpak Opis produktu: Uszczelka obudowy koła zamachowego do Ursus C-330 montowana jest pomiędzy tylną obudową silnika a blokiem jednostki S-312C. Wykonana z materiału papierowo-gumowego odpornego na działanie oleju i temperatury, gwarantuje szczelność połączenia oraz chroni przed wyciekami w tylnej części silnika, gdzie znajduje się koło zamachowe i sprzęgło.
Specyfikacja techniczna: – Typ: uszczelka obudowy koła zamachowego – Materiał: mieszanka papierowo-gumowa – Właściwości: odporna na olej, elastyczna, szczelna – Montaż: pomiędzy obudową koła zamachowego a blokiem silnika – Producent: Morpak
Numery katalogowe: 50001490, 2-0-155-0
Zastosowanie, pasuje do: ?? ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ?? Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka): – skuteczne uszczelnienie tylnej części silnika – wysoka odporność na olej i temperaturę – idealne dopasowanie 1:1 do fabrycznej obudowy – trwała struktura papierowo-gumowa – prosty i szybki montaż
Porada serwisowa: Przed montażem dokładnie oczyścić powierzchnie styku oraz usunąć pozostałości starej uszczelki. Nie stosować silikonu – materiał papierowo-gumowy pracuje najlepiej na sucho. Po złożeniu skontrolować szczelność po pierwszym uruchomieniu silnika.
Objawy uszkodzenia lub zużycia: – wycieki oleju spod tylnej części silnika – zapocenia wokół obudowy koła zamachowego – zabrudzenia sprzęgła olejem – ślady oleju na dolnej części skrzyni
Skutki zaniedbania wymiany: – zanieczyszczenie tarczy sprzęgła i jej ślizganie – ubytek oleju i ryzyko niedostatecznego smarowania – przyspieszone zużycie elementów tylnej obudowy silnika – możliwość poważniejszych awarii układu napędowego