MARGO jest polskim producentem części zamiennych do ciągników rolniczych.
Firma powstała w 1969 roku, założona przez Jerzego Tyrakowskiego w miejscowości Nowe Skalmierzyce w województwie wielkopolskim (7 km od Kalisza).
Przez dłuży czas nosiła nazwę Wytwarzanie Części Zamiennych i Akcesoriów do Pojazdów Mechanicznych i stopniowo się przekształcała z małego warsztatu ślusarskiego zatrudniającego kilka osób w prężne przedsiębiorstwo. Na początku działaności zaczęto produkować progi i części samochodowe ale ponieważ oferta w tym zakresie dotyczyła wyrobów krajowego przemysłu motoryzacyjnego z czasem uległa naturalnemu wygaszeniu.
Obecnie głównymi produktami firmy są tłumiki do ciągników oraz części zamienne takie jak błotniki, kątowniki, nasadki, rury, oblachowania maski i kabiny.
MARGO posiada szeroki park maszynowy oraz wyspecjalizowanych fachowców. Swoje wyroby wykonuje z najwyższej jakości surowców zakupywanych od znanych w kraju dostawców.
Przekłada się to na jakość produkcji.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Tłumik okrągły długi emaliowany nasadzany przeznaczony do układu wydechowego ciągników Zetor serii 4911–6911. Odpowiada za skuteczne tłumienie hałasu oraz stabilny przepływ spalin, a dzięki konstrukcji nasadzanej montuje się go bezpośrednio na rurę wydechową. Emaliowana powierzchnia zapewnia wysoką trwałość, odporność na korozję oraz długą żywotność w pracy polowej.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: tłumik okrągły długi, nasadzany – Długość całkowita: 130 cm – Średnica montażowa: 46 mm – Montaż: nasadzany na rurę wydechową – Powierzchnia: emalia odporna na korozję i wysoką temperaturę – Funkcja: tłumienie hałasu i stabilizacja przepływu spalin – Konstrukcja: komora tłumiąca o podwyższonej wytrzymałości
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Zetor serii 4911–6911 – 4911 – 5911 – 6911
Zalety produktu (charakterystyka) – konstrukcja nasadzana ułatwiająca szybki montaż – zwiększona trwałość dzięki emaliowanej powierzchni – skuteczna redukcja hałasu przy obciążeniu – precyzyjne dopasowanie do średnicy 46 mm – odporność na korozję i temperaturę podczas intensywnej pracy
Porada serwisowa Przed montażem oczyść końcówkę rury wydechowej z rdzy i nagaru, aby zapewnić idealne przyleganie. W przypadku luzu montażowego zastosuj opaskę zaciskową lub uszczelnienie grafitowe. Po zamontowaniu uruchom silnik i sprawdź szczelność w miejscu nasadzenia.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – głośniejsza praca układu wydechowego – pęknięcia obudowy tłumika – przedmuchy na połączeniu z rurą – drgania i widoczny luz tłumika
Skutki zaniedbania wymiany – uszkodzenie rury wydechowej wskutek drgań – możliwość oderwania tłumika podczas pracy – wzrost hałasu i nieprawidłowy przepływ spalin – zwiększone zużycie sąsiednich elementów układu